Svečano misno slavlje povodom blagdana Uznesenja BDM u Gori, najstarijem marijanskom svetištu naše biskupije, predvodio je mons. dr. Vlado Košić, sisački biskup. Proslavi je prisustvovao dosad najveći broj hodočasnika od oslobođenja. U svojoj propovijedi biskup je istaknuo Marijinu solidarnost i osjetljivost, ali i elemente uzdignuća položaja žene po životu Bogorodice, čak i u današnjem društvu.
„Osobitost je Marijina hvalospjeva “Veliča” što ona u njemu pokazuje svoju – danas bismo rekli – socijalnu osjetljivost. Ona hvali Boga jer On „silne zbaci s prijestolja, a uzvisi neznatne. Gladne napuni dobrima, a bogate otpusti prazne“. Ovim stihovima Marija pokazuje u kakvog ona Boga vjeruje. To je Bog koji uspostavlja društvenu pravednost, koji obara oholice i tzv. ljudske veličine, a uzvisuje malene; koji hrani gladne, a bogate odbacuje.“ rekao je mons. dr. Vlado Košić, sisački biskup u najstarijem marijanskom svetištu Sisačke biskupije Gori na svetkovinu Velike Gospe, te nastavio: „Kako je aktualna ova slika i danas! Danas, kad vlada globalna kriza u svijetu, kad ljudi ostaju bez posla, kad gube nadu i tonu u siromaštvo. Zašto je tome tako? Zato jer nisu poslušali Božji glas, nisu mislili na siromašne nego samo na sebe, nisu – što bismo danas rekli – solidarni. Bez solidarnosti nije moguće graditi pravedno društvo, jer nejednakost među ljudima rađa nemirima, pa čak i ubojstvima i ratovima, kroz svu povijest. Jednostavno nije moguće, gledajući samo na pragmatične razloge, održavati enormno nejednako društvo u kojem jedni previše imaju, dok drugi nemaju ni ono osnovno i najpotrebnije. Ali još više iz kršćanskih razloga potrebna je solidarnost sa slabijima, s onima koji nemaju, s onima koji su potrebniji – jer pomažući njima iskazujemo ljubav samom Kristu našemu Gospodinu i zaslužujemo vječnu nagradu, odnosno ako to ne činimo, preziremo samoga Krista i čeka nas vječna odbačenost (usp. Mt 25,40)!“ istaknuo je Sisački biskup, te nastavio: „Nadalje, u ovim istim stihovima mariološka znanost gleda i elemente za uzdignuće položaja žene danas u ljudskom društvu. Za takav „feminizam“ zalaže se Marija: ona želi biti angažirana za dobro čitave društvene zajednice, nju zanimaju problemi u društvu i ona vidi kako ih riješiti, naime s Bogom. To je temelj suvremene promocije žene u javnim poslovima i zauzimanju za zajedničko dobro: kao Marija, ta ponizna Božja službenica, koja se zauzimala i danas se u nebeskoj proslavi zauzima za pravedne odnose u ljudskom društvu, na temelju Božjeg djelovanja u svijetu.
Svakako je zanimljivo što Crkva danas ispovijeda da je uskrsnuće, kojemu po primjeru Blažene Djevice Marije, teži čitavo ljudsko društvo nama obećano: „dušom i tijelom“! Dakako, život uskrsnuća nije materijalan nego duhovan, tako da i naše tijelo koje ima uskrsnuti – a to ispovijedamo u Apostolskom Vjerovanju: „Vjerujem… u uskrsnuće tijela i život vječni“ – jest, prema sv. Pavlu „duhovno tijelo – to soma pneumatikon“ (1 Kor 15,44). Ipak, važno je da definicija vjere u naše uskrsnuće, kao i definicija vjere u Marijino uznesenje na nebo spominje ne samo dušu nego i tijelo. Tijelo nije dakle potrebno prezreti i odbaciti, jer u tijelu nam je postići spasenje. Ono je, kako su učili stari crkveni oci, „stožer spasenja – caro cardo salutis“. Dok jedni ponižavaju, sakate, masakriraju ljudska tijela, a drugi se naprotiv ljudskom tijelu klanjaju kao božanstvu uzdižući ga na vrhunac divljenja i poganskog obožavanja, kršćani su znali i znaju kako je čovječje tijelo sredstvo čovjekovog produhovljenja, mjesto gdje susrećemo čovjeka i Boga, te način kako možemo proslaviti i pronaći Spasitelja koji nas želi spasiti čitave, u duši i u tijelu. Stoga se danas, po zagovoru Presv. Bogorodice koja je dušom i tijelom uznesena u nebesku slavu, molimo Gospodinu da nas spasi u našem tijelu, da živimo u ovoj prolaznoj egzistenciji njegovu neprolaznu milost – koja pretpostavlja narav, da upravo u odnosu prema tijelu naučimo i postignemo „ljubav koja nikad ne prestaje“ (1 Kor 13,8). Molimo osobito za naše mlade da nauče od Marije „teologiju tijela“, da se u svome tijelu učvrste u Duhu, da ne ostanu tjelesni već da postanu duhovni ljudi te zadobiju vječno spasenje, poručio je Sisački biskup okupljenom mnoštvu.
U ime svih župljana, hodočasnika, pastoralnog vijeća i svih vjernika, biskupu je dobrodošlicu poželjela Višnja Jerman, rekavši kako je ovo prvi puta da ga u Gori pozdravljaju kao sisačkog biskupa, te da se nada kako će iduće godine upravo biskup blagosloviti novosagrađenu župnu crkvu. “Svima nam je poznata vaš blagonaklonost ovom kraju, našoj župi i vjernicima ovih prostora, jer Vi ste dio nas. Vi ste naš prijatelj koji je s nama živio teške godine rata, progonstva i povratka na vjekovne hrvatske prostore. Kroz stoljeća napaćene i uništavane, ali uvijek iznova u dubokoj vjeri i nadi uz pomoć i zagovor Majke Božje obnavljane.“ istaknula je i gospođa Višnja te dodala kako su vjernici danas duhovno jači, jer se stoljetna Crkva podiže iz pepela i kako zbog toga duboko vjeruju da će iduće godine, kada ova župa slavi 810. obljetnicu zasjati punim sjajem.
Na ovogodišnjoj proslavi Velike Gospe u Gori, od oslobođenja, sudjelovalo je do sada najveći broj vjernika predvođeni svojim svećenicima. Među njima je bio i gradonačelnik grada Petrinje Željko Nenadić, a posebno ljepotu cijeloj proslavi dali su članovi KUD-a iz Graberja obučeni u svojim narodnim nošnjama.
AS