Župa se pripremala za proslavu svog zaštitnika sv. Petra apostola trodnevnicom koju je predvodio doc.dr.sc. Josip Bošnjaković, teolog, psiholog i psihoterapeut, profesor na Katoličkom bogoslovnom fakultetu Sveučilišta Josip Juraj Strossmayeru Đakovu i Hrvatskog Katoličkog Sveučilišta u Zagrebu, voditelj Bračnog i obiteljskog savjetovališta Đakovačko-osječke nadbiskupije.
Svakog dana trodnevnica je započinjala molitvom krunice kao uvodom u svetu misu.
Prvog dana trodnevnice tema je bila Napuniti bateriju srca vlastite obitelji. Župnik župe svetog Petra apostola, velečasni Branko Koretić, pozdravio je i predstavio predvoditelja trodnevnice profesora Bošnjakovića. Profesor Bošnjaković govorio je o Isusovom pitanju: „ Što tražiš?“ To je pitanje upravljeno i nama: što ustvari tražimo od Isusa? Slijedi pitanje koje učenici postavljaju Gospodinu: „Učitelju, gdje stanuješ?“ Isus odgovara: „Dođite i vidjet ćete!“ Tumačenje ovih pitanja i dogovora odnose se na činjenicu da je važno vidjeti kako živimo i koji su nam običaji. Važno je darivanje jednih za druge. To je pokazao Isus u svetoj misi darujući se nama. Mi primamo Isusa u svetoj pričesti, a potom se i sami darujemo obitelji i bližnjima. Nakon mise uslijedilo je klanjanje pred Presvetim Oltarskim Sakramentom s temom : Gospodine, ti imaš najbolje riječi za nas. Središnja poruka klanjanja bila je temeljena na činjenici : jedite od ovog kruha i sami budite kruh. Često ne želimo biti kruh u obitelji ili na radnom mjestu. Isusov je život započeo u Betlehemu, u Kući kruha. Tako je i naš život lomljenje za druge. Gospodin ne traži da budemo savršeni, nego ljubljeni. Isusovo pitanje upućeno Petru: „Ljubiš li me?“, upućeno je i nama -volimo li Gospodina u sebi i u bližnjima.
Drugog dana trodnevnice bila je tema Petrova Wi(reless)Fi(delity) mreža. Profesor Bošnjaković u svojoj je homiliji tumačio Ivanovo evanđelje i trenutak Isusova ukazanja učenicima na Tiberijadskom jezeru. Ulomak prikazuje obični radni dan i Boga u njemu. Neki su od učenika spomenuti imenom, poput Petra, Tome Blizanca, koji je sličan nama u onim trenucima udaljavanja od Gospodina i ponovnog vraćanja njemu. Zatim se spominju Zebedejevi sinovi, takozvani fanatici. Preostala dvojica učenika nemaju imena. Ukoliko se ne nalazimo među imenovanim učenicima . onda smo među ovom dvojicom. Petar je onaj koji preuzima inicijativu, on odlazi ribariti, a za njim odlaze i drugi. Zanimljivo je da Isus nije na moru , nego na čvrstom tlu, on je već uskrsnuo. On upozorava učenike da bace mrežu na drugu stranu, što znači promijeniti pogled, gledati u sebi i drugima ono pozitivno. Služeći se informatičkim rječnikom, profesor Bošnjaković prikazuje kako je Krist naš najbolji signal. Kako ustvari prepoznati Boga? Bog je ljubav i to je izvorna Wi-Fi mreža. Susret Isusa i Petra događa se na žeravici dva puta: prvi put u trenutku kad se Petar grije pored žeravice i pri tom zataji Isusa, a drugi put kad Isus pripravlja žeravicu za doručak s učenicima.Najbolji dijalog Boga i čovjeka je razgovor Između Isusa i Petra u Isusovom trostrukom pitanju postavljenom Petru : „Ljubiš li me?“ Isus se do jednostavnosti spušta na čovjekovu razinu, postavljajući treći put pitanje:“Voliš li me?“ Petrov odgovor je pomalo rastužen – ta Gospodinu je sve znano. Kao što je Isus rekao Petru, tako kaže i nama: „Dođi, slijedi me!“ Gospodina možemo slijediti svakodnevno u našoj obitelji, na radnom mjestu i u svim našim odnosima.
Nakon svete mise uslijedio je nagovor na temu Sedam svetih scena svetog Petra i Ljubljenog. Prva scena prikazuje trenutka osluškivanja Božje riječi: prvi je u tome bio Andrija. No, Petar je onaj koji pokazuje kako nije važno tko je prvi nego koliko volimo.. Druga scena prikazuje onog učenika kojeg je Učitelj najviše ljubio i koji se privija uz Isusovo krilo i na Isusove grudi. Važno je iskusiti Božju blizinu, bez obzira na našu grješnost. Treća scena prikazuje onog drugog učenika kojeg je Učitelj najviše ljubio: on uvodi Petra u u dvorište u trenutku kad sude Isusu. Drugi učenik je hrabar jer ljubi. Kad smo voljeni, onda smo i hrabri. Četvrta scena prikazuje Isusovo raspeće. Drugi je učenik hrabar i ide do smrti za Isusom , stoga mu Isus i kaže: „Evo ti majke!“ I nama kaže : „Evo ti Hrvatske! Preuzmi brigu o svojoj zemlji!“ Peta scena prikazuje dolazak dvojice učenika na Isusov grob. Drugi učenik stiže prvi, ali čeka Petra. Ne možemo trčati sami. Tako Petar predstavlja hijerarhiju, a drugi učenik ( Ivan) karizmu. Tako onaj koji ljubi vidje i povjerova. Šesta scena prikazuje Petrovu hrabrost u odlasku na ribarenje, no Ivan prepoznaje Isusa i kaže „Gospodin je!“ Ivan prepoznaje Boga jer je ljubljen. Sedma scena prikazuje završetak Ivanova evanđelja i Petrovo pitanje upućeno Isusu za Ivana: „Što s ovim?“, misleći na Ivanovu smrt.
Treći dan tema je Voda i ljubav (križ) su ipak najbolji. Ukazivanje na ljubav koja ne isključuje drugu osobu jer smo kao kršćani pozvani sve voljeti. To možemo kad je Bog na prvom mjestu u našem životu. Čovjekove životne poteškoće nemaju veze s Kristovim križem. Križ je simbol ljubavi. Pokazujući i darujući ljubav drugima, dobivamo ono najbolje. To je naša proročka plaća.Na sam blagdan svetog Petra u župi su slavljene dvije svete mise, u 8.00 i 19.00 sati. Svetu misu u 8.00 sati predvodio je dekan velečasni Božo Pinjuh.
Svetu misu u 19.00 sati predvodio je sisački biskup Vlado Košić. Na misnom slavlju sudjelovali su i svećenici: don Mirko Režek, velečasni Ivica Šimunović, velečasni Željko Faltak, velečasni Dražan Mirčić, velečasni Ilija Piličić i velečasni Robert Jakica. Prije same mise biskup je s ostalim svećenicima odao počast i izrekao molitvu za sve poginule pred spomenikom tisućljetnog hrvatskog kraljevstva. Biskupu je riječ dobrodošlice u ime čitave župne zajednice izrekao dr. Mile Marinčić.
Biskup Vlado je u svojoj homiliji , spominjući zaštitnika župe, prikazao Petrovo zatajenje Isusa i Petrov gorki plač . Kad je primio Duha Svetoga, postaje hrabar u propovijedanju evanđelja po cijenu vlastite smrti . Tako stradava na Vatikanskom brežuljku razapet na križu glavom nadolje. To je poruka kako i sami trebamo imati Petrovu vjeru. Kad Petar odgovara Isusu da je Isus Sin Božji, Isus ga imenuje Petrom-Stijenom, time je prikazana ona čvrstina na kojoj će biti sagrađena Crkva. Stoga smo pozvani čuvati vjeru i biti Isusovi učenici poput Petra i Pavla. Biskup Vlado tako spominje i svetog Pavla kao progonitelja vjere i pri tom postavlja pitanje: tko su progonitelji vjere našeg vremena? Ljubav je bit kršćanskog života . Tako Petar kaže :“Ti, Gospodine, znaš da te volim.“ Time je pokazao prepoznatljivost ljubavi. Naša vjera također govori Gospodinu: Ti znaš da sam slab, ali te volim. Ako želimo biti Isusovi učenici, ne smijemo se odijeliti od Petra današnjih dana , svetog oca Franje.
Mirjana Banković-Malečić